بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی کدامند؟

بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی را می‌توان از تعداد دفعات دانلود شدن آن‌ها و همچنین میزان استفاده کاربران از آن‌ها شناسایی کرد.

هوش مصنوعی به خودی خود واژه بسیار جذابی است و معمولاً همه از آن خوششان می‌آید و اخبار راجع به آن را بررسی می‌کنند. اخیراً هوش مصنوعی که یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است، به وضوح توسط نرم‌افزار‌هایی در اختیار کاربران عادی قرار گرفته، در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی صحبت کنیم. این نرم‌افزار‌های ممکن است در پلتفرم ویندوز، وبسایت‌ها، اندروید و یا IOS باشند.

هوش مصنوعی چیست؟

در واقع هوش مصنوعی یا همان AI با هدف ساخت دستگاه‌های هوشمند به وجود آمده است. این تجهیزات با استفاده از تقلید کردن از اعمال و هوش انسان‌ها سعی می‌کنند تا فرآیند‌ها را همانند بشر انجام دهند که مهمترین اصل در این راه انجام برنامه‌نویسی دقیق و کامل برای این ماشین‌ها است. اگر به مطالعه بیشتر در مورد هوش مصنوعی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که مطالب زیر را در بخش مجلات سایت ما مطالعه بفرمایید.

بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی
بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی

نرم‌افزار هوش مصنوعی چیست؟

برنامه یا نرم‌افزار هوش مصنوعی در اصل به سیستمی گفته می‌شود که توانایی تقلید و یادگیری عملکردی همانند هوش انسان را داشته باشد. این نرم‌افزار‌ها دارای توانایی‌هایی از جمله دستیار مجازی، تشخیص صدا، گفتار و چهره و یادگیری ماشین هستند. این نرم‌افزار‌ها با استفاده از الگو‌های داده‌ای جدید به طور مداوم در حال بروز‌رسانی هستند. امروزه بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی در همه تکنولوژی‌ها و صنایع نفوذ کرده‌اند، از این صنایع می‌توان تجارت الکترونیک و امنیت، حملات سایبری بر پایه هوش مصنوعی، صنعت خودرو‌سازی، پزشکی و صنایع نظامی را نام برد.

بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی

در ادامه انواع مختلفی از بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد.

Freeletics ورزش، AI و سلامتی همه در یک نرم‌افزار
freeletics
Freeletics

باشگاه بدنسازی و ورزش کردن در آن تفریح یا حرفه مورد علاقه خیلی از افراد است ولی زمانی که شما وقت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانید در باشگاه حضور داشته باشید و از سوی دیگر از ورزش کردن هم نمی‌توانید دور شوید مجبور به انجام تمرین در خانه هستید.

در این زمان است که این برنامه قوی خود نمایی می‌کند، کافی است ثبت نام کنید، اطلاعات شخصی و اطلاعات فیزیکی بدن خود مانند قد، وزن، ابعاد و… را به آن بدهید و منتظر باشید تا هوش مصنوعی آن برنامه ورزشی مورد نظر شما را با توجه به اهدافتان به شما تحویل دهد.

البته مشخص است که این برنامه در ازای برنامه ‌ریزی ورزشی برای شما مبلغی را نیز به عنوان دستمزد خود از شما خواهد گرفت.

این برنامه و برنامه‌های دیگری مانند این که برای انجام امور در خانه طراحی شده‌اند کاربرد زیادی دارند، به خصوص در زمان همه‌گیری پاندمی کرونا که انسان‌ها مجبور به رعایت فاصله اجتماعی و دوری از یکدیگر بودند.

۱۸۰ نوع حرکت و ورزشی، ۲۰ مسیر مختلف تمرینی و امکانات بیشمار دیگر این نرم‌افزار آن را تبدیل به یکی از بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی کرده است.

WOMBO Dream کلمه بدید عکس تحویل بگیرید
Wombo Dream
Wombo Dream

یکی از بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی، WOMBO Dream است. روش کار آن به این صورت است که تصاویر یا کلماتی را تحویل می‌گیرد و پس از پردازش آن‌ها، تصاویر دیجیتال جذابی را تولید می‌کند.

در اصل این اپلیکشن با استفاده از AI تصاویر یا کلمات تحویل گرفته شده از کاربر را به عنوان سرنخ‌هایی برای تولید تصاویر انتزاعی جذاب و جدید که حتی می‌توانند دارای رنگ‌ بندی متفاوت نیز باشند استفاده می‌کند.

پس از تحویل گرفتن تصاویر از این برنامه در صورتی که تصویر هنوز با آن چیزی که مد نظر شما بوده است تفاوت دارد می‌توانید با دادن کلمات کلیدی دیگری از برنامه بخواهید که تصویر شما را باز هم اصلاح کند تا هرچه بیشتر به فایل دلخواه شما نزدیک شود.

Socratic  آموزش، یادگیری و هوش مصنوعی
Socratic
Socratic

سوکراتیس یک نرم‌افزار مناسب برای کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان در آموزش است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار به طرز جالبی با استفاده از هوش مصنوعی مطلب مورد نظر کاربر را در میان منابع آنلاین مرتبط جستجو می‌کند و همانند یک معلم با استفاده از آن نتایج موضوع مورد نظر را در قالب درس، نمودار و تصاویر به کاربر آموزش می‌دهد.

جالب اینجاست که این برنامه از ویدیو‌ها هم برای آموزش استفاده می‌کند تا هر چه بیشتر آن را تبدیل به یک اپلیکشن مدرن و هوشمند تبدیل کنند.

این نرم‌افزار در دروسی مانند مثلثات، ادبیات، فیزیک، شیمی، تاریخ، زیست‌شناسی و هندسه می‌تواند یاری دهنده دانش‌آموزان باشد.

اپلیکشن دیگر که همانند سوکراتیس کار می‌کند، بینگ نام دارد که مربوط به مایکرؤسافت است و با چت جی پی تی (Chat GPT) ترکیب شده است.

AI Tales  حل داستان‌های ساختگی برای رفتن به مرحله بعد
AI Tales
AI Tales

این نرم‌افزار با پرسیدن سؤالاتی و الهام گرفتن از داستان زندگی شما، از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا یک بازی عجیب و جذاب را بر اساس داستان زندگی شما طراحی کند.

این نرم‌افزار بازی را طراحی می‌کند و از شما سؤالاتی را می‌پرسد که باید به آن‌ها پاسخ‌های منحصر به فرد بدهید. در نتیجه پایان بازی و فرآیند بازی کاملاً در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و تصمیمات او است که روش خاتمه یافتن بازی را مشخص می‌کند که این خود باعث لذت بخش‌تر شدن این بازی خواهد شد.

این بازی با استفاده از AI می‌تواند حتی در میان یک بازی و در حالی که بازی نیمه کاره است یک داستان جدید را بگیرد و بازی‌ای با خط روایی کاملاً متفاوت را از اول طراحی کند.

این بازی سناریو‌های بسیار زیادی را به صورت از پیش فرض درون خود جای داده است که با استفاده از هوش مصنوعی انتخاب می‌کند کدامیک از این سناریو‌ها برای شما مناسب است و آن را متناسب با داستانی که شما به آن داده‌اید شخصی‌سازی می‌کند که این امکانات باعث شده‌اند این بازی یکی از بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی باشد.

Lensa  نرم‌افزار ویرایش تصویر با هوش مصنوعی
Lensa
Lensa

 Lensa یک نرم‌افزار ویرایش تصویر فوق‌العاده است که از هوش مصنوعی بهره می‌برد. زمانی که دانش یا زمان کافی برای ادیت عکس‌های خود را ندارید این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی و افکت‌های جذاب و خلاقانه خود می‌تواند تصاویر را به بهترین نحو برای شما ویرایش کند.

جدای از ویرایش تصاویر این برنامه قابلیت تبدیل تصویر به یک عکس کارتونی و یا دیجیتال آرت زیبا را دارد.

از دیگر امکانات این اپلیکشن می‌توان تغییر تصویر پس زمینه را نام برد.

این قابلیت‌ها در کنار امکانات دیگر باعث شده‌اند که این برنامه در لیست بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی قرار گیرد.

Replika  چت مستقیم با هوش مصنوعی
Replika
Replika

رپلیکا به عنوان عضوی در لیست بهترین نرم‌ افزار‌های هوش مصنوعی در سیستم عامل اندروید خود را معرفی کرده است.

Replika از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند و به همین دلیل هرچه بیشتر از آن استفاده شود، بیشتر یاد می‌گیرد که چگونه از هوش خود بهره ببرد و تبدیل به نرم‌افزار قوی‌تری گردد.

در همین راستا هوش مصنوعی این برنامه بعد از مدتی آواتار مخصوص شما را با توجه به روحیات و شخصیت شما و با توجه به صحبت‌هایی که انجام داده‌اید طراحی می‌کند تا هر چه بیشتر شبیه شما باشد.

در نتیجه آواتار شخصی در رپلیکا نمونه‌ای از شما و اخلاقیات شماست که می‌تواند آیینه‌ای از رفتار‌های شما باشد.

اشتراک گذاری این مطلب

نظرات شما



موضوعات مرتبط