دوربین مدار بسته هوشمند و معرفی 6 مدل برتر

دوربین مدار بسته هوشمند چیست؟

هر روزی که می‌گذرد نگرانی مردم برای حفاظت از اموالشان بیشتر می‌شود. چرا که امروزه همه ما وسایل و تجهیزات گران قیمتی در منزلمان داریم که برای خریداری آن‌ها زحمت زیادی کشیده‌ایم. حال وقتی صحبت از افزایش امنیت محل کار و زندگی به میان می‌آید، اولین چیزی که سریع به ذهن هرکسی می‌رسد نصب دوربین مدار بسته هوشمند است.

دوربین مدار بسته هوشمند به تجهیزاتی گفته می‌شود که قابلیت پردازش تصاویر دوربین‌های مداربسته را دارا می‌باشند. بدین صورت شما می‌توانید با سیستم با آنالیز تصاویر دریافت شده از دوربین به شکل خودکار کاری را انجام می‌دهد یا هشداری را به سایر قسمت‌ها ارسال می‌کند.

چرا باید از دوربین مدار بسته هوشمند استفاده کرد؟

اهمیت دوربین مدار بسته هوشمند
اهمیت دوربین مدار بسته هوشمند

امروزه با توجه وضعیت اقتصادی کشور، دزدی و جرم و جنایت وارد سطح جدیدی از سرعت و خشونت شده و همین امر وحشت زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است. در این شرایط بسیاری از افراد به فکر افزایش‌امینت محل کار و زندگی خودشان افتاده‌اند. حال یکی از بهترین روش‌های حل این مشکل، استفاده از قفل‌های هوشمند است که سارقان نتوانند به راحتی وارد محیط منزل یا کارتان شوند.

از قدیم گفته‌اند که کار از محکم کاری عیب نمی‌کند و بهتر است از چندین روش دیگر نیز برای افزایش امنیت مکانی موردنظرتان استفاده کنید. یکی از این روش‌ها نصب دوربین مدار بسته هوشمند است. با این حال هر کدام از این سیستم‌های امنیتی دارای کارایی خاصی بوده و برای کاربردی منحصربه‌فرد مناسب هستند.

استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته برای حفظ جان و امنیت اموال و دارایی ما بسیار ضرورت دارد. شما با نصب این دوربین‌های هوشمند می‌توانید فعالیت‌های انجام شده و اتفاقاتی را که در گذشته افتاده است تحت نظر داشته باشید.
این نوع دوربین‌ها دارای حالت‌های مختلفی هستند که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را استفاده کنید. حالت‌هایی مانند دوربین‌های ضبط همزمان ویدئو و صدا، دوربین‌های ضبط ویدئو بدون صدا، دوربین‌های مخفی و…

کاربرد دوربین مدار بسته هوشمند

کاربرد دوربین مدار بسته هوشمند
کاربرد دوربین مدار بسته هوشمند

یکی از موارد استفاده دوربین‌های هوشمند نسبت به دوربین‌های قدیمی و آنالوگ این است که مدل هوشمند از طیفی وسیع‌تری برخوردار هستند. این قابلیت‌های جذاب عبارتند از: قابلیت اصتال به سیستم‌ها و سنسور‌های دیگر، تشخیص هر نوع حرکت در محدوده دید دوربین، قابلیت آنالیز و ارائه گزارش یک سطح مشخص و رویداد‌های به وجود آمده، امکان محاسبه سرعت انواع خودرو‌ها و خوانده شماره پلاک آن‌ها، قابلیت تعقیب موارد و سوژه‌های مشکوک، امکان ثبت ورود و خروج افراد یک مکان مانند سازمان‌ها، قابلیت بررسی و تشخیص یک فضای کاملاً امن و عدم وجود مورد مشکوک در منطقه، امکان ثبت عکس از چهره مراجعه‌کنندگان به یک مرکز و تشخیص چهره آن‌ها و ثبتشان در سیتسم، تحلیل انواع باند‌های فرودگاهی.

یک بعدازظهر را تصور کنید که از محل کار خسته برگشته‌اید و قصد دارید بررسی کنید که آیا از اول روز تا به الان که در منزل نبوده‌اید کسی وارد محیط منزلتان شده است یا خیر. در این حالت تنها راه حل شما، نصب دوربین مدار بسته هوشمند در منزل است. شما با این کار، اگر حادثه‌ای مانند سرقت، خرابی، ورود غیرمجاز و… برای منزلتان رخ دهد قابل پیگیری خواهد بود.

به‌غیر از این مورد، حتماً تا به حال کلیپ‌های ضبظ شده کوتاهی از دوربین‌های مدار بسته ارگان‌های دولتی مانند بانک‌ها را در شبکه‌های اجتماعی یا تلویزیون دیده‌اید؛ مانند زمانی که مجرم یا سارقی بدون اطلاع از وجود یک دوربین مدار بسته مخفی در حال انجام جرمی در آن جا است. همچنین اگر پرستار بچه استخدام کرده‌اید و می‌خواهید از فرزندتان و نحوه نگهداری از او مطلع شوید می‌توانید به طور دائم از طریق این دوربین‌ها همه شرایط را تحت کنترل داشته باشید.

از دیگر مزایای دوربین‌های هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نظارت بر محیط زیست
• مدیریت هوشمند انرژی
• پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی
• امنیت خانه‌های هوشمند
• کشاورزی و باغداری هوشمند
• مدیریت زیرساخت‌های شهری
• نظارت بر حمل و نقل هوشمند

مزیت‌های دوربین مدار بسته هوشمند

مزایای دوربین مدار بسته هوشمند
مزایای دوربین مدار بسته هوشمند

هر روزی که می‌گذرد لزوم استفاده از اینترنت‌اشیا در زندگی روزمره بیشتر از گذشته می‌شود. از طراحی خانه هوشمند و شهر هوشمند گرفته تا تأسیس کارخانه هوشمند تا گوشی‌ها و اسمارت واچ‌های مختلف. در حال حاضر نیز دوربین‌های هوشمند که به شکل مدار بسته ایجاد شده‌اند که شما می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را بر روی آن‌ها ایجاد کنید تا جلوی هر گونه سوء قصدی را به صفر برساند. حال در ادامه تعدادی از مزیت‌های دوربین مدار بسته اسمارت را با هم مرور می‌کنیم:

۱- جلوگیری از سرقت

همانطور که تکنولوژی پیشرفت کرده است، سارقان نیز به همان اندازه در کار خود حرفه‌ای شده‌اند. سارقان و سودجویان از هر موقعیتی برای تخریب و سرقت اموال شما استفاده می‌کنند. این افراد روز‌های زیادی را انتظار می‌کشند تا منزلتان خالی از افراد شده و در بهترین زمان کار خود را انجام دهند.
در این شرایط شما ایجاد دوربین‌های مدار بسته بیسیم و هوشمند می‌توانید باعث جلوگیری اتفاقات زیادی شوید؛ زیرا ممکن است آن‌ها با دیدن دوربین‌های امنیتی از کار خود منصرف شوند و محل را ترک کنند.

2- کاهش هزینه‌های بیمه سرقت منزل

یکی از هزینه‌هایی که بسیاری از مردم از آن گله می‌کنند، هزینه بیمه وسایل منزل است؛ ولی شما با خرید دوربین مدار بسته هوشمند که با استفاده از تکنولوژی اینترنت‌اشیا کار می‌کند می‌توانید هزینه بیمه کردن وسایل را کاهش و همچنین در مواقع لزوم مدرک معتبری به پلیس برای اثبات جرم و سرقت ارائه دهید.

3- اثبات جرم در صورت وقوع آن

یکی از مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید این است که نمی‌توانند جرم سارقی را که مال آن‌ها به سرقت برده، ثابت کنند. طبق آمار منتشر شده توسط FBI تنها ۱۳ درصد از جرم‌های اتفاقات افتاده قابل اثبات هستند. در ضمن این مسأله را نمی‌توان به نیروی پلیس مربوط دانست. حال اگر هر شخصی در منزل یا محل کار خود از دوربین مدار بسته هوشمند استفاده کند بعد از وقوع جرم مدارک خوبی برای اثبات جرم سارقین به مراکز قانونی ارائه دهد.

4- جلوگیری از سرقت سفارش‌های اینترنتی

یکی از مشکلاتی مردم با برخی از شرکت‌های پستی دارند این است که زمانی که مامور توزیع سفارش، محصول را می‌خواهد به آن‌ها تحویل دهد اگر آن‌ها حضور نداشته باشند محصول را درل منزل ر‌ها می‌کنند. حال اگر شخص به موقع بسته را به موقع بردارد مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اما مشکل واقعی زمانی رخ می‌دهد که شخص در منزل نباشد یا مدتی طول بکشد و در همین حین سارق بسته را به سرقت خواهد برد.
حال اگر در این شرایط یک دوربین مدار بسته هوشمند در منزل وجود داشته باشد، شخص سریعاً متوجه حضور مامور شده و همان لحظه می‌تواند آن را تحویل بگیرد. شاید دوربین‌های مدار بسته نتوانند به طور کامل از وقوع چنین سرقت‌هایی جلوگیری کنند اما می‌توانند یک عامل بازدارنده باشند.

5- نظارت منزل یا محل کار

همه ما حداقل ۸ الی ۱۰ ساعت از روز را از خارج از منزل سپری می‌کنیم. در این شرایط اگر شخصی از اعضای خانواده‌مان در منزل نباشد، احتمالاً نگرانی بیشتری به سراغمان خواهد آمد؛ اما لازم نیست که دیگر نگران باشید؛ شما با خرید دوربین مدار بسته هوشمند، بدون دغدغه می‌توانید به کار‌های خود برسید و از هر مکانی منزل یا محل کار خود را زیر نظر بگیرید.

دوربین مدار بسته هوشمند به کمک تکنولوژی اینترنت‌اشیا این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که هر زمان که بخواهید به فضای داخلی و خارجی خانه خود نظارت داشته باشید. این دوربین‌ها به اینترنت متصل شده و امکان مشاهده محل موردنظر با استفاده از لپ تاپ یا موبایل‌های هوشمند را به شما می‌دهد تا به صورت زنده و آنلاین تمام شرایط تحت کنترل شما قرار گیرد.

6- ادغام سیستم‌های بیسیم هوشمند با دیگر وسایل امنیتی

با توجه به وجود سیستم‌های‌امینتی مانند دزدگیر‌ها وجود دوربین‌های مدار بسته هوشمند می‌تواند امنیت منزل یا محل کارتان را دوچندان کند. حال شما می‌توانید با داشتن چراغ‌های روشن در منزل و همچنین قفل‌ها و دوربین‌های هوشمند، طیف گسترده‌تری از عوامل امنیتی و هشداردهنده در اختیار دارید که باعث می‌شود زندگی بدون دغدغه و آرامی را تجربه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره دوربین مدار بسته هوشمند صحبت کردیم. شما با نصب این دوربین‌ها با استفاده تکنولوژی اینترنت‌ اشیا می‌توانید در هر مکان و زمان منزل یا محل کارتان را زیر نظر داشته باشید. این فناوری به بسیاری از کسب و کار‌های بزرگ کمک می‌کند تا کنترل بهتر و بیشتری بر کارکنان و تجهیزات خود داشته باشند.

حال اگر شما هم می‌خواهید یک کسب و کار در صنعت اینترنت‌ اشیا تأسیس کنید، مرکز گسترش اینترنت‌اشیا ایران این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با نیازسنجی و بررسی طرحتان، سرمایه‌گذار و نیرو‌های مربوطه را به شما معرفی کند.

اشتراک گذاری این مطلب

نظرات شما



موضوعات مرتبط