روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی

اگر عاشق دنیای تکنولوژی باشید احتمالاً اخبار مربوط به حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را دنبال کرده اید و بارها و بارها خبرهایی مبنی بر پیشرفت این تکنولوژی های جدید را شنیده اید. طبق پیش بینی های SEMrush ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال 2025 میلادی به ۱۹۰٫۶۱ میلیار دلار خواهد رسید. به همین خاطر بسیاری از علاقمندان این حوزه به دنبال روش های کسب درآمد از هوش مصنوعی هستند و می خواهند از علمشان درآمدزایی کنند.

5 روش کسب درآمد از هوش مصنوعی


در دهه اخیر اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری به سمت استفاده از هوش مصنوعی حرکت می‌کنند. از سیستم تشخیص چهره گرفته که در سازمان‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ساخت بازی‌های رایانه‌ای، همه و همه از کاربرد‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. به همین خاطر با افزایش تقاضا بازار کار هوش مصنوعی را بسیار پر رونق شده و هیچ زمانی به اندازه دهه اخیر مناسب شروع کسب درآمد از هوش مصنوعی مناسب نبوده است.

 

1- راه اندازی استارت آپ‌ها (Startup)

اگر به فکر درآمدزایی از هوش مصنوعی هستید، راه‌اندازی استارت آپ یکی از روش‌های نوینی به شمار می‌رود که در این چند ساله بسیار رواج پیدا کرده است. شرکت‌هایی که با هوش مصنوعی در ارتباط هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند معمولاً با استفاده از ابزار‌های جدید و راه‌های پیشرفته می‌توانند از این تکنولوژی بهترین استفاده را ببرند.
همچنین شرکت‌هایی نیز وجود دارند که حول یک فرآیند مبتنی بر محصول و انجام آزمایش‌های جدید برای ارتقای آن فعالیت می‌کنند. معمولاً این شرکت‌ها با کسب اطلاع از بازار و نیاز‌های مردم و کسب و کار‌ها محصولی تولید می‌کنند که بتواند به سرعت جای خود را در بازار باز کند.
شما هم اگر به دنبال راه‌اندازی استارت آپ مبتنی بر هوش مصنوعی هستید ابتدا بازار دیجیتال را به شکل کامل بررسی کنید. سپس‌ایده‌های خود را به نیاز‌های روز نزدیک کنید. در مرحله بعدی بهتر است با مشارکت یک بینانگذار، ‌ایده یا شرکت خود را ثبت کنید. در نهایت با انجام بازاریابی و جذب سرمایه محصول خود را به بازار عرضه کنید.

 

2- طراحی اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی

اگر راه‌اندازی یک کسب‌وکار در حوزه هوش مصنوعی برای شما دلهره‌آور و سخت است نگران نباشید. در این شرایط شما می‌توانید دیگر روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی مانند طراحی نرم‌افزار مبتنی با هوش مصنوعی را امتحان کنید.

تصور کنید شما به یک یا چند زبان برنامه‌نویسی مسلط و با فریم ورک‌های مختلف نیز آشنا هستید. همچنین کمی تجربه کار در صنعت را دارید و می‌توانید راه حل‌های متعددی برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در این حوزه ارائه دهید.

همچنین شما ما می‌توانید وبسایت یا نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کنید که بخشی از امکانات آن برای استفاده عموم رایگان و بخشی دیگر نیازمند پرداخت هزینه باشد. همچنین می‌توانید برای اپلیکیشن یا وبسایت خود اشتراک Premium را اعمال کنید تا کاربرانی که نیازمند قابلیت‌ها و امکانات بیشتر و بهتری از پلتفرم شما هستند با پرداخت هزینه و خریداری اشتراک Premium به این امکانات دسترسی پیدا کنند. این نرم‌افزار یا وبسایت شما می‌تواند شامل هر زمینه و‌ایده‌ای باشد، هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

 

3- آموزش هوش مصنوعی به علاقمندان

آموزش یکی از روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی است. این تکنولوژی نوین در نسل جدید و جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده و به همین خاطر خیلی از علاقمندان قصد دارند به‌غیر از استفاده‌های شخصی از آن درآمد‌های فراوانی کسب کنند.

با این تفاسیر شما از طریق تدریس آنلاین می‌توانید افراد علاقمند را جذب خوب کنید و وبینار‌ها و دوره‌های زیادی برگزار کنید. همچنین راه‌اندازی یک بلاگ با موضوع مهندسی هوش مصنوعی‌ایده بدی نباشد.

آموزش آنلاین و غیرحضوری می‌تواند فایده‌های مثبت زیادی داشته باشد. به عنوان مثال افراد علاقه‌مند به هوش مصنوعی دیگر دغدغه دور بودن مسافت یا شلوغی خیابان را نخواهند داشت و در هر لحظه و هر مکانی می‌توانند در دوره آموزشی شما شرکت کنند. به همین خاطر برگزاری جلسات و دوره آنلاین می‌توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و در نتیجه درآمد شما افزایش یابد.

 

4- طراحی چت بات ها به عنوان دستیار مجازی

در چند سال اخیر هوش مصنوعی به حدی پیشرفت کرده که می‌تواند از نحوه کار مغز انسان تقلید کند. به همین خاطر چت جی بی‌تی طراحی شد. اگر درباره این تکنولوژی جدید اطلاعی ندارید مقاله چت جی بی‌تی چیست را مطالعه کنید.

با این تفاسیر طراحی چت بات‌های مختلف می‌تواند یکی از روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی محسوب شود؛ اما توسعه این نوع چت بات‌ها به دو فناوری اساسی مانند تشخیص گفتار و تحلیل معنایی نیاز دارد.

با استفاده از این تکنولوژی امکان تبدیل گفتار به متن، جتسجوی دیتابیس و شناسایی موجودیت‌ها به سادگی فراهم می‌شود. این نوع چت بات یک نوع دستیار دیجیتالی برای اپلیکیشن‌های تلفن همراه و رابط‌های وب است می‌تواند در هر کسب و کاری مفید باشد.

 

5- برنامه‌های مالی و تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی

یکی از روش های کسب‌درآمد از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و طراحی برنامه های مالی و تجزیه و تحلیل و پیش بینی باشد. این تخصص در بازارهای مالی و برای پیش بینی زمان خرید یا فروش یک سهام خاص یا حتی پیشبینی نتیجه یک مسابقه ورزشی نیز بسیار کاربرد دارد.
بسیاری از شرکت ها نوع کسب و کارشان به شکلی است که پیشبینی از تحولات آینده در درآمد آن ها بسیار تاثیر گذار است. به همین خاطر اگر سابقه پیشبینی های شما قابل اطمینان و فقط با درصد کمی حاشیه خطا همراه باشد می توانید بابت ارائه خدمات خود از سرمایه گذاران آنلاین و بازار سهام، هزینه قابل توجهی دریافت کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله درباره روش‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی صحبت کنیم. همانطوری که می‌دانید هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های در حال رشد و یکی از پولسازترین صنعت‌ها محسوب می‌شود که می‌توان علاوه بر مصارف شخصی از آن کسب درآمد هم داشته باشید. اگر به این حوزه علاقمند هستین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین کتاب‌های هوش مصنوعی و فیلم جذاب درباره هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

نظرات شما



موضوعات مرتبط