تویوتا پریوس 2023، خودرویی پاک، زیبا و قوی

طراحی بیرونی تویوتا پریوس 2023

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ دارای چراغ‌های جالب و جدید در طراحی خود می‌باشد. چراغ‌های LED جلوی این خودرو باریک و در دو سمت بدنه قرار گرفته‌اند، این در حالی است که چراغ‌های عقب به صورت مدرن امروزی به هم متصل شده‌اند. طراحی زیبا و دارای ارگونومی خاص این خودرو باعث می‌شود که هر دفعه‌ای که وارد اتاق آن می‌شوید، حس راحتی و امنیت را به شما القا کند.

طراحی جسورانه و موثر

طراحی تویوتا پریوس ۲۰۲۳ دارای انحنا‌های ملایم و جزئیات خاص می‌باشد که طراحی مدرن این خودرو را نشان می‌دهند. پریوس ۲۰۲۳ نه تنها یک طراحی دارای خاصیت آیرودینامیک دارد، بلکه به شما خودرویی را تحویل می‌دهد که دارای ظاهری است که از هر زاویه زیبا می‌باشد.

رینگ آلومینیومی تویوتا پریوس 2023
رینگ آلومینیومی تویوتا پریوس 2023
رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی

در تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی با طراحی جدید و سبک استفاده شده است. این رینگ‌ها که به صورت اختصاصی برای این خودرو طراحی شده‌اند، حس مدرن بودن بیشتری را به بیننده انتقال می‌دهند.

عملکرد تویوتا پریوس ۲۰۲۳

با بهره‌گیری از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خود به همراه موتور الکتریکی قوی، این خودرو هیبرید توان باورنکردنی‌ای را به راننده ارائه می‌دهد. پریوس ۲۰۲۳ با ۱۹۶ اسب بخار قدرت می‌تواند در 7.2 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

با توجه به مرکز ثقل پایینی که در طراحی این خودرو قرار داده شده است، در هنگام شتاب گرفتن، ترمز گرفتن و پیچیدن خودرو احساس امنیت، راحتی و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای را به سرنشینان خود می‌دهد.

تویوتا پریوس 2023
تویوتا پریوس 2023

این خودرو هوشمند دارای ۴ نوع از پیش تعیین شده برای رانندگی در حافظه خود می‌باشد. مدل EV Mode با استفاده از باطری‌های خود در سرعت‌های پایین برای مسافت‌های کم و تحت شرایط خاص و محدود قابلیت رانندگی بی‌نظیر، بی‌صدا و راحتی را به راننده می‌دهد؛ مدل قدرتمند، شتاب زیاد و رانندگی برای حالت‌های اسپرت را ارائه می‌دهد؛ حالت اکو، رانندگی در حالت سبز و با کمترین مصرف سوخت برای سرعت‌های پایین را پیشنهاد می‌دهد؛ و در آخر حالت نرمال می‌باشد که تعادلی بین قدرت و عملکرد مناسب و مصرف سوخت را ایجاد می‌کند.

تکنولوژی‌های تویوتا پریوس ۲۰۲۳

یکی از سیستم‌های پیشرفته Toyota Prius ۲۰۲۳ پارک خودکار این خودرو می‌باشد. این سیستم از دوربین‌ها و سنسور‌های تعبیه شده در پریوس به همراه سیستم کنترل فرمان، گاز دادن و ترمز گرفتن اتوماتیک و همچنین سیستم تعویض دنده استفاده می‌کند تا خودرو را به بهترین نقطه ممکن منتقل کند.

استفاده از موبایل بجای کلید تویوتا پریوس 2023
استفاده از موبایل بجای کلید تویوتا پریوس 2023

پریوس ۲۰۲۳ می‌تواند بجای کلید بلوتوث خود از یک گوشی هوشمند که از طریق بلوتوث به خودرو متصل شده باشد، استفاده کند. برای فعال و غیر فعال کردن سیستم ایمنی خودرو و روشن و خاموش کردن موتور خودرو از این سیستم می‌توان کمک گرفت.

سیستم نورپردازی داخلی خودرو در زمان شروع به حرکت به صورت خودکار تغییر می‌کند تا محیط بهتری را برای راننده فراهم کند.

فضای داخلی تویوتا پریوس 2023
فضای داخلی تویوتا پریوس 2023

سیستم ناوبری پیشرفته تویوتا پریوس به سیستم ابری متصل می‌شود و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا می‌کند و به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از یک سیستم نمایشگر پانورامیک استفاده می‌کند. این سیستم از چهار دوربین که هر کدام در یک گوشه خودرو قرار دارند استفاده می‌کند، تا تصویر پانوراما را در صفحه نمایشگر لمسی خود به نمایش بگذارد.

نمایشگر چند منظوره این خودرو دقیقاً در پشت فرمان قرار گرفته است که اطلاعاتی مانند دمای خارج از خودرو، اطلاعات سیستم همکار راننده و غیره را نشان می‌دهد تا راننده بتواند تمام توجه خود را به جاده اختصاص دهد.

نمایشگر تویوتا پریوس 2023 که جایگزین Head-Up شده است.
نمایشگر تویوتا پریوس 2023 که جایگزین Head-Up شده است.

این خودرو دارا سیستم شارژر بی‌سیم و ۶ عدد USB Type-C می‌باشد که انواع دستگاه‌ها را می‌تواند شارژ کند.

قابلیت‌های تویوتا پریوس ۲۰۲۳

صندوق عقب این خودرو یک فضای بسیار بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای جابجایی وسایل مختلف از آن استفاده کنید.

سیستم هیبرید این خودرو بگونه‌ای طراحی شده که بیشترین کارایی را ارائه دهد. بدین صورت که تا ۵۷ مایل را می‌تواند با شارژ باطری‌های خود طی کند و پس از آن مجبور به استفاده از موتور بنزینی می‌گردد تا زمانی که باطری‌ها مجدداً شارژ شوند. بدین صورت این خودرو شما را به استفاده هرچه بیشتر از انرژی تولید شده توسط خودش تشویق می‌کند.

نمای بیرونی تویوتا پریوس 2023
نمای بیرونی تویوتا پریوس 2023

سیستم چهار چرخ متحرک تویوتا پریوس ۲۰۲۳ در زمانی که شرایط جاده‌ ایده‌آل نیست یا شرایط بارانی که جاده لغزنده است به صورت اتوماتیک فعال می‌شود تا از لیز خوردن خودرو جلوگیری کند و تجربه رانندگی بهتری را به راننده بدهد.

امنیت و راحتی

سیستم هشدار نقطه کور تویوتا پریوس ۲۰۲۳ زمانی که خودرویی از هر سمت تویوتا در نقاط کور به آن نزدیک شود، با هشدار دادن در زمان مناسب به راننده کمک می‌کند تا از رخ دادن حادثه جلوگیری کند. همچنین سنسور‌ها و دوربین‌های Prius، با دادن هشدار برای خودرو‌های عبوری از عقب خودرو در زمان دنده عقب حرکت کردن امکان تصادف را کاهش می‌دهند.

در زمانی که دنده عقب خودرو فعال شود، دوربین‌ها عقب و اطراف خودرو را به صورت ۳۶۰ درجه در نمایشگر 12.3 اینچی نشان می‌دهند تا راننده با آگاهی هرچه بیشتر بتواند به عقب حرکت کند.

نمایش دوربین عقب تویوتا پریوس 2023
نمایش دوربین عقب تویوتا پریوس 2023

سیستم دستیار خروج ایمن با استفاده از سنسور‌های موجود در سپر عقب و با ایجاد صدای هشدار به سرنشینان کمک می‌کند تا در زمان باز کردن درب برای خروج از خودرو در صورت حضور خودرویی دیگر یا دوچرخه یا غیره آگاه شوند و از بروز حادثه جلوگیری شود.

تویوتا باطری‌های موجود در خودرو پریوس ۲۰۲۳ را به مدت ۱۰ سال یا ۱۵۰۰۰۰ مایل وارانتی می‌کند و در این مدت در صورت خرابی آن‌ها را به صورت رایگان تعویض خواهد کرد.

اگر به خودروهای هوشمند دیگر علاقمند هستید، می‌توانید مقاله مربوط به هیوندای سوناتا هیبرید 2023 را در بخش مجله IoT از سایت ما مطالعه بفرمایید.

قیمت تویوتا پریوس 2023

این خودرو دارای سه تیپ متفاوت می‌باشد که با توجه به آپشن‌هایی که می‌توانند داشته باشند، قیمتی در حدود 27 تا 34 هزار دلار دارند.

سیستم ایمنی تویوتا ورژن ۳

تویوتا با بهره بردن از هوش مصنوعی و هوشمند‌سازی خودرو‌های خود سیستم‌های ایمنی بسیاری را در آن‌ها قرار داده است. در ادامه برخی از آن‌ها که در تویوتا پریوس ۲۰۲۳ استفاده شده‌اند را نام خواهیم برد.

سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده

این سیستم با تشخیص عابر پیاده یا دوچرخه عبوری از عرض خیابان و جلوی خودرو، با صدای هشدار و نشان دادن آلارم رو نمایشگر‌ها راننده را از حضور آن‌ها آگاه می‌کند و حتی اگر راننده اقدام به کم کردن سرعت نکند، خودرو به صورت اتوماتیک ترمز گرفته و اجازه برخورد را نمی‌دهد.

سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده تویوتا پریوس 2023
سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده تویوتا پریوس 2023
سیستم کروز کنترل هوشمند

کروز کنترل هوشمند پریوس نه تنها سرعت خودرو را ثابت نگه می‌دارد، بلکه با کمک گرفتن از سنسور‌های اطراف خودرو با توجه به سرعت خود فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کرده، اگر نیاز باشد ترمز می‌گیرد و سرعت را کاهش می‌دهد و در صورت نیاز و باز بودن مسیر سرعت را افزایش داده و به میزان از قبل تعیین شده می‌رساند.

راهنمای حرکت بین خطوط تویوتا پریوس 2023
راهنمای حرکت بین خطوط تویوتا پریوس 2023
راهنمای حرکت بین خطوط

سیستم راهنمای حرکت بین خطوط زمانی که کروز کنترل فعال باشد به صورت خودکار فعال می‌شود و سعی در تشخیص خطوط جاده دارد. بدین صورت که اگر خودرو به سمت خطوط دیگر مایل شود، ابتدا هشدار می‌دهد و اگر راننده متوجه نشود به صورت خودکار خودرو را به بین خطوط منتقل می‌کند.

این سیستم فراتر از این هم رفته و هوش مصنوعی آن اگر در فاصله زمانی کم و به صورت متوالی چند بار واکنشی از راننده دریافت نکند، شرایط اضطراری تشخیص داده و با رعایت نکات ایمنی خودرو را به آرامی به کنار جاده منتقل کرده و متوقف می‌کند.

راهنمای علائم جاده

دوربین هوشمندی که در جلوی تویوتا پریوس ۲۰۲۳ تعبیه شده برای آگاهی هر چه بیشتر راننده، علائم جاده‌ای را تشخیص داده و آن‌ها را بر روی نمایشگر چند منظوره خود نشان می‌دهد.

تشخیص علائم جاده توسط تویوتا پریوس 2023
تشخیص علائم جاده توسط تویوتا پریوس 2023
چراغ‌های هوشمند

این سیستم در سرعت بالای ۲۱ مایل بر ساعت در شب فعال می‌شود؛ اگر چراغ‌های جلوی یک خودرویی که از روبرو می‌آید یا چراغ‌های عقب خودرو دیگر را تشخیص دهد به صورت اتوماتیک اقدام به پایین آوردن نور چراغ‌های خودرو می‌کند تا برای رانندگان دیگر خودرو‌ها ایجاد مزاحمت نکند.

نمای چراغ هوشمند تویوتا پریوس 2023
نمای چراغ هوشمند تویوتا پریوس 2023

اشتراک گذاری این مطلب

نظرات شما



موضوعات مرتبط