۵ شهر هوشمند پیشرو در دنیا

۱سنگاپور

این شهر هوشمند یک مرجع جهانی است. سنگاپور امنیت را بهبود بخشیده، فضاهای عمومی را احیا کرده و زمان انتظار برای خدمات عمومی ضروری را کاهش داده است.

 

در این شهر همه چیز برای بهبود کیفیت زندگی طراحی شده است. به لطف پیاده‌سازی فناوری‌های نوین و استفاده از اینترنت اشیا (IoT)، شهروندان می‌توانند از امکانات بی شمار شهر هوشمند استفاده نمایند.

 

شهر هوشمند سنگاپور

۲زوریخ، سوئیس

 

زوریخ از نظر برقراری تعادل بین اکوسیستم ها و توسعه شهر، شهروند را در مرکز استراتژی خود قرار می دهد. این کشور به دلیل سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها و زیرساخت‌های فیبر نوری و داشتن جمعیتی آگاه از فناوری متمایز است.

 

سایر زمینه های استراتژیک که زوریخ را به یک شهر هوشمند شاخص تبدیل می کند شامل مدیریت دایره ای زباله و استفاده کارآمد از انرژی، امنیت دیجیتال، کاهش گازهای گلخانه ای و سرمایه گذاری در سیستم های مراقبت های بهداشتی و آموزشی است.

 

شهر هوشمند زوریخ

۳اسلو، نروژ

 

یکی از بزرگترین موفقیت های اسلو، همکاری های متعدد دولتی و خصوصی و همچنین ابتکارات کارآفرینان برای ارائه پروژه های شهر هوشمند خود به منظور بهبود کیفیت زندگی همه شهروندان است.

پایتخت نروژ به دلیل سطح بالای فرهنگی جمعیت در مدیریت موثر زباله و فضاهای سبز عمومی بسیار برجسته است. به عنوان یک شهر هوشمند، سیاست هایی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش ازدحام ترافیک شهری دارد و همچنین از طرح های پیشروی در این زمینه حمایت می کنند.

 

۴تایپه، تایوان

 

در تایپه، استفاده از فناوری و ترویج انواع مختلف نوآوری تأثیر مثبت زیادی بر سلامت، ایمنی و امنیت، تحرک و حکومت داشته است. این کلان شهر فناوری، با استفاده از حکمرانی و فرهنگ پیشرو، شهر را برای رویارویی با مشکلات پیش رو آماده میکنند.

 

استراتژی آن مبتنی بر گسترش پتانسیل توسعه اقتصاد گردشگری، افزایش ایمنی عمومی و تشویق حمل و نقل پایدار به منظور کنترل و کاهش سطوح آلودگی است. به عنوان مثال، به لطف فناوری شهر هوشمند، شهروندان اطلاعاتی را در لحظه در مورد دما، رطوبت و کیفیت هوا و ترافیک به دست می آورند.

 

شهر هوشمند تایپه

۵لوزان، سوئیس

 

لوزان برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود از طریق چهار ستون استراتژیک تلاش می کند: انرژی، تحرک، معماری و اقتصاد. مهارت‌ها و فرهنگ پیشرو و چشمگیر جامعه، جمع‌آوری داده‌ها و الگوهای رفتاری را تسهیل کرده است که به توسعه راه‌حل‌های مؤثر برای رفع نیازهای مرتبط با توسعه شهر هوشمند کمک می‌کند.

 

این شهر همچنین به عنوان پیشگام در ساخت جوامع سازگار با طبیعت ، ساختمان های مسکونی که از ابتدای ساخت و ساز استانداردهای زیست محیطی و انرژی را رعایت می کنند، شناخته شده است.

 

شهر هوشمند لوزان

اشتراک گذاری این مطلب

نظرات شما



موضوعات مرتبط